Indien u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft, kunt u dagelijks vóór 09.45 uur ochtendurine inleveren aan de balie. U wordt dezelfde dag na 10:30uur door de assistente teruggebeld met de uitslag.
3765 XX Soest
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is gevestigd op de begane grond in een multifunctioneel pand.
Onze praktijk is telefonisch bereikbaar via onze assistentes op de volgende tijden:
Vanaf 16:15uur zijn wij uitsluitend voor spoed en intercollegiaal overleg bereikbaar
Teneinde de lange wachttijden aan de telefoon in de ochtenduren te verminderen, vragen wij uw medewerking, door u zoveel mogelijk aan onderstaande richtlijnen te houden:
Belt u tussen 08.00 en 10.00 uur voor:
Belt u tussen 10.30 en 16.00 voor:
Voor het opvragen van uw uitslag kunt u een terugbelverzoek indienen op 035-6012064 keuzetoets 5. U zult dan tussen 11:00-15:00 terug gebeld worden
Herhaalrecepten kunt 24 uur per dag aanvragen via de herhaalreceptenlijn.
Tussen 10.00 en 10.30 zijn wij telefonisch alleen bereikbaar voor spoedgevallen.
Omdat wij de privacy niet kunnen garanderen aan de balie willen wij u vragen om niet aan de balie te komen voor het maken van een afspraak of overleg met de assistente, hiervoor willen wij u vragen om telefonisch contact op te nemen.
Voor het afgeven en ophalen van o.a. verwijzingen, urine (tot 9:45uur) etc. is de balie open van 8:00-10:00 uur, van 10:30-12:00 uur en van 14:30-17:00 uur
Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder (tijdige) afmelding niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen. Daarom voeren wij op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief in.
Waarom een no-show tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur, maar ook steeds meer mensen komen zonder bericht niet opdagen. In de tijd die voor u gereserveerd stond had de huisarts, praktijkondersteuner of assistente ook iemand anders kunnen helpen. Onze praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wil met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. Daarom rekenen wij een no-show tarief wanneer u zonder tijdige afmelding niet naar uw afspraak komt.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meld dit dan indien mogelijk uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente of regel dit zelf via het patiëntenportaal. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd; wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt zo nodig direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Dit geldt ook voor afspraken die u maakt via de website. Er wordt bij tijdige afzegging (meer dan 24 uur voor de afspraak) géén no-show tarief berekend.
De hoogte van het no-show tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt voor het beschikbaar stellen van de ruimte en de medewerkers. Het tarief van no-show is €27,50. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.
Indien u vermoedt dat u een blaasontsteking heeft, kunt u dagelijks vóór 09.45 uur ochtendurine inleveren aan de balie. U wordt dezelfde dag na 10:30uur door de assistente teruggebeld met de uitslag.
Uitslag
Als u graag de uitslag van uw onderzoek wilt weten, kunt u dit direct aan de assistente vragen. Dit kan tussen 11:00-15:00.
Zij kan de onderzoeken inzien en u vertellen wat de uitslag is. Als er vragen zijn m.b.t de uitslag kan de assistente dit overleggen met de huisarts en eventueel een afspraak op het telefonisch spreekuur maken. Wist u dat u de meeste uitslagen ook online kan inzien in uw patiëntenportaal?
Doktersverklaring
De huisarts krijgt regelmatig van patiënten het verzoek tot het afgeven van een verklaring over bijvoorbeeld ziekte, invaliditeit en arbeidsongeschiktheid.
In Nederland is het voor de huisarts echter niet toegestaan een dergelijke verklaring af te geven. Instanties die zo’n verklaring van u willen ontvangen kunt u hierop wijzen door de informatiebrief verklaring huisarts te overhandigen.
U heeft van de huisarts gehoord dat hij/zij geen ‘geneeskundige verklaring’ afgeeft. Uw huisarts heeft daarbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.
In het kort een toelichting op deze regels
De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend huisarts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?
Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).
De belangrijkste redenen voor dit standpunt
De KNMG vindt het belangrijk dat de behandelend huisarts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw huisarts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.
Daarnaast is uw huisarts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de onafhankelijke arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.
Wat kunt u nu nog zelf doen?
U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.
U kunt uw huisarts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc.) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt
Het komt helaas met enige regelmaat voor dat patiënten voor niet-spoedeisende zaken uit eigen beweging een afspraak met een specialist maken. Men vraagt de huisarts dan achteraf om een formele verwijzing.
De huisarts heeft de wettelijke taak om poortwachter te zijn voor zorg in het ziekenhuis. Dat wil zeggen dat de huisarts in overleg met de patiënt naar de specialist verwijst als daarvoor een indicatie is. De zorg in Nederland is in twee opzichten een kostbaar goed: waardevol en tevens duur. Om de zorg nog lang beschikbaar te houden heeft de huisarts als taak om huisartsenzorg te leveren waar het kan en naar dure specialistenzorg te verwijzen als het moet. Alleen specialistenzorg op verwijzing van de huisarts wordt door de verzekeraar vergoed.
Specialisten mogen geen zorg leveren of declareren bij de verzekeraar als er geen verwijzing van de huisarts is. Doen zij dat toch, dan is dat voor hun eigen rekening of voor die van de patiënt. Voor bezwaren tegen deze regeling kunt u bij de eigen verzekeraar terecht.
Omdat niet iedereen van die regeling op de hoogte is en om teleurstelling achteraf te voorkomen willen wij al onze patiënten op de hoogte stellen dat we achteraf geen verwijzingen mogen en zullen schrijven.
U kunt recepten aanvragen op 2 manieren;
Recepten aangevraagd vóór 12.00 uur, liggen na twee werkdagen bij de apotheek klaar.
Recepten aangevraagd in het weekend liggen op dinsdagmiddag klaar bij de apotheek.
1. Inzage in uw dossier
U heeft als patiënt het recht om uw medisch dossier in te zien of hier een afschrift van op te vragen. Dit geldt ook voor de schriftelijke informatie in het dossier die is verkregen van andere (behandelende) artsen. Maar het geldt niet als de informatie in het dossier over andere personen gaat en de privacy van anderen schendt. De persoonlijke werkaantekeningen van de arts maken geen deel uit van het medisch dossier en vallen daarmee ook buiten het inzagerecht van de patiënt. Wilt u hierover meer weten, raadpleeg dan de website van de artsenfederatie KNMG: KNMG Inzage medisch dossier
Na overlijden
Nabestaanden hebben geen recht om het dossier van een overleden familielid in te zien (u mag alleen uw eigen dossier inzien). Toch kunt u na het overlijden met vragen blijven zitten en graag het een en ander willen uitzoeken. Dan kunt u contact opnemen met de huisarts. Bespreek uw vragen met hem of haar. Vaak levert een gesprek waarin overwegingen worden toegelicht meer op dan inzage in het dossier.
Vanaf 1 juli 2020 is het mogelijk om zelf uw dossier in te zien. U kunt hiervoor een account aanmaken in het patient portaal. Ook kunt u de praktijk vragen om uw dossier als een PDF bestand op een eigen USB stick te zetten zodat u dit kan inlezen.
2. Kopie medisch dossier
Vanaf 1 juli 2020 is het mogelijk om zelf uw dossier in te zien. U kunt hiervoor een account aanmaken in het patient portaal. Ook kunt u de praktijk vragen om uw dossier als een PDF bestand op een eigen USB stick te zetten zodat u dit kan inlezen. Het verstrekken van een kopie duurt minimaal een week.
Legitimatie
Als u de kopieën ophaalt, moet u zich legitimeren met een geldig identiteitsbewijs; een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.
Voor meer informatie over ‘Inzage in uw dossier’ kunt u de betreffende brochure bestellen of downloaden via www.npcf.nl
3. Overdracht van uw dossier
Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe huisarts op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude huisarts het dossier overdraagt aan uw nieuwe huisarts. Hiervoor is een richtlijn opgesteld (KNMG Advies voor overdracht patiëntendossier bij verandering van huisarts).
Bij het uitschrijven bij uw huisarts zal uw dossier electronische via een beveiligde lijn verstuurd worden naar uw nieuwe huisarts. U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier.
Gebruik voor het opvragen van uw eigen medische gegevens het volgende formulier:
Aanvraag formulier medische gegevens opvragen
Meer informatie kunt u hier vinden:
Indien u gebruik wenst te maken van een rolstoel, kunt u de assistente vragen deze voor u klaar te zetten.
In ons praktijkgebouw bevindt zich ook een invalidentoilet. Het invalidentoilet bevindt zich bij de andere toiletten achter de blauwe deuren.
Een geaccrediteerde praktijk is een praktijk die voldoet aan landelijk vastgestelde normen en die gericht werkt aan kwaliteitsverbetering. Om dit te kunnen vaststellen is de praktijk eerst helemaal doorgelicht. Daarna zijn onderzoeksgegevens op het gebied van organisatie en praktijkvoering, medisch handelen en de mening van patiënten vergeleken met andere praktijken. Op basis van een rapportage zijn vervolgens verbeterplannen opgesteld.
Jaarlijks wordt de praktijk gecontroleerd om te zien of nog wordt voldaan aan de kwaliteitseisen.
De instantie die dit controleert is de NPA.
Ook onze praktijk is geaccrediteerd en voldoet daarmee aan de landelijk vastgestelde normen en kwaliteitseisen. Daar zijn we trots op!
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
U kunt uw gegevens bekijken, via de huisarts of online. Online kunt u uw gegevens bekijken met uw telefoon of computer, waar u ook bent. U logt in op een beveiligde website of app. U ziet de belangrijkste informatie zoals uw ziektes, uw medicijnen en uitslagen van onderzoeken.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.
Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.